- 27 lutego 2020
Executive search: nowoczesna metoda rekrutacji...
- 23 września 2019
Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników
- 17 września 2019
Zagrożenia terrorystyczne napędzają rynek...
Gdzie szukać kontrahentów zagranicznych, aby rozwijać biznes?

Jednym z podstawowych sposobów rozwijania swojego biznesu jest szukanie nowych rynków zbytu. W świecie dzisiejszych globalnych rozwiązań i możliwości nic nie stoi na przeszkodzie, aby był to rynek zagraniczny.
Zanim podejmiemy taki krok, musimy jednak dobrze zaplanować całe przedsięwzięcie, bo porażka może być kosztowna. Baza firm zagranicznych – gdzie znaleźć kontrahentów? Zanim zaczniemy szukać, wprowadźmy do naszej firmy właściwe zmiany.
Jak przygotować się do podbijania rynku zagranicznego?
Przede wszystkim należy zadbać o bezproblemową komunikację. Nasz zespół powinien znać przynajmniej język angielski, a najlepiej jakby oprócz tego posługiwał się językiem rynku, który nas interesuje. Wszystkie dokumenty, które będziemy wykorzystywać przy potencjalnej transakcji, powinny być przygotowane wcześniej i przetłumaczone na język zrozumiały dla strony zainteresowanej. Dobrze, gdyby oferta, katalogi, broszury czy strona internetowa również podawały informacje w języku obcym i były przystępne dla odbiorcy zza granicy.
Bardzo ważną kwestią jest oczywiście zabezpieczenie się od strony prawnej. Należy dopilnować, aby wszelkie stosunki odbywały się nie tyle według naszego prawa, ile przede wszystkim według prawa międzynarodowego. Aby było to możliwe, należy wnikliwie przestudiować prawo międzynarodowe. To zagwarantuje nam, że nasze umowy będą respektowane.
Trzeba również zapewnić sobie możliwość wykonywania transakcji międzynarodowych. Niezbędne jest także dopasowanie godzin pracy naszej firmy do godzin, w jakich funkcjonuje nasz nowy rynek zbytu. Z takim zapleczem możemy być pewni, że transakcja przebiegnie szybko i łatwo, jeśli znajdzie się osoba zainteresowana.
Jak zachęcić do siebie nowych klientów?
Jeśli prowadzimy dobrze prosperującą działalność gospodarczą, z pewnością znamy już wiele technik „naganiania” klientów. Możemy być jednak zdezorientowani nowym rynkiem, który na pierwszy rzut oka może rządzić się innymi prawami. Czasem faktycznie tak jest i warto przed rozpoczęciem inwestycji te prawa poznać, w innych przypadkach jednak to tylko pozory.
Oczywiście przed rozpoczęciem kampanii marketingowej należy dokładnie ustalić, jaką grupę docelową chcemy zainteresować i poznać naszą konkurencję. Czym nasz produkt różni się od innych i dlaczego ta cecha miałaby zainteresować naszych potencjalnych klientów? To standardowe kwestie, jakimi powinien zająć się nasz dział marketingu. Poza klasycznymi reklamami warto zwrócić się w stronę mediów społecznościowych i prowadzić je w języku naszej grupy docelowej.
Baza firm zagranicznych – gdzie szukać klientów?
Dobrze wejść na rynek, mając już jakieś kontakty. Baza firm zagranicznych nie jest jednak łatwa do zdobycia samodzielnie. Jeśli zaczynamy od niczego, błędem będzie przyjęcie postawy czekania na klienta. Najlepszym sposobem szybkiego rozkręcenia biznesu jest oczywiście aktywne wychodzenie do klienta. Pracując w sposób zdalny, dokonać tego można za pomocą baz danych. Baza firm zagranicznych, które potencjalnie mogą być zainteresowane naszym produktem, to strzał w dziesiątkę na start. Taką bazę można zamówić od firmy zajmującej się przygotowywaniem baz danych w sposób profesjonalny. Baza firm zagranicznych to inwestycja, która może wydawać się początkowo trochę kosztowna, jednak stanowi łatwe i szybkie wejście na nieznany rynek. Mocne wejście pozwoli na samodzielne zbieranie dalszych kontaktów.

Z nami osiągniesz sukces!
Kategorie
Top 5

Top 3