Artykuły biurowe poprawiające efektywność pracy

Efektywność pracy to coś, na co pracodawcy stawiają najbardziej, przyjmując nowych podwładnych. Co ciekawe, ta efektywność zależy nie tylko od samych pracowników, ale i od szefów! Jak to zrobić, żeby pomóc swojemu pracownikowi uzyskiwać lepsze rezultaty na co dzień? Otóż koniecznie trzeba dobrze wyposażyć jego miejsce pracy. Dzięki temu będzie on dobrze przygotowany każdego dnia do podjęcia nowych wyzwań i stanie się zorganizowany, wiedząc gdzie, co i jak.

Rozplanowanie biura i biurka

Wyposażenie biura polega przede wszystkim na zakupieniu właściwych materiałów biurowych niezbędnych do funkcjonowania przy blacie. Odpowiednie urządzenie biura poprzez dobranie specjalnych artykułów ma wpływ na ergonomię pracy.

Artykuły biurowe znajdziesz na wyposaż-biuro.pl

Jeśli stanowisko pracy jest urządzone nieciekawie, to sprawia, że nikomu nie chce się do niego wracać każdego ranka i żmudnie wykonywać zleconą robotę. Jeśli jednak będzie ono przejrzyste, dobrze i kompleksowo wyposażone, to robota stanie się pracą i będzie się chciało do niej wracać. Ponadto złe rozplanowanie zwykłego, jakby się wydawało, biurka może w końcu poskutkować schorzeniami, złym samopoczuciem albo niezwykłym zmęczeniem człowieka, który myśli tylko o tym, jak się wywinąć od nieprzyjemnych doświadczeń.

Niezbędne wyposażenie biura

Biurka i fotele, komputery oraz dobre oświetlenie stanowiska to podstawy, o których napisano już wiele. Muszą znajdować się w każdym pomieszczeniu, bo bez nich działania byłyby niemożliwe. Są to przede wszystkim:

•meble – funkcjonalne wyposażenie. Odpowiednie dobranie mebli sprawi, że kilkugodzinna praca nie będzie wiązała się z bólem pleców, zmęczeniem czy późniejszymi chorobami zawodowymi. Mowa tutaj o samym blacie, jego kształcie oraz o wygodnym fotelu, najlepiej ruchomym;

•komputery – dzisiaj bez nich ani rusz, to one w rzeczywistości są narzędziami pracy. Dobrze, żeby komputer był stacjonarny i stosownie ustawiony, aby sylwetka człowieka mogła z nim efektywnie współpracować.

Artykuły piśmiennicze i porządkujące

Ale meble i urządzenia to wbrew pozorom nie wszystko. Istnieje szereg drobnych rzeczy, urządzeń, materiałów i akcesoriów, bez których praca staje się uporczywym zajęciem. Na sam początek za takowe można uznać kwiaty, które relaksują, oczyszczają pomieszczenie i pozwalają oddychać świeżym powietrzem. Ich rola zdobnicza też jest ważna, ale nie najważniejsza.

A teraz czas przejść do bardziej niezbędnych elementów wyposażenia. Często pracując, odbiera się telefony, trzeba szybko coś zapisać, nakleić sobie kartkę z przypomnieniem. Co prawda w komputerach jest teraz miejsce i na to, ale nie każdy chce korzystać z takiej możliwości - czasem wygodniej jest zanotować coś ręcznie. Żeby wspomóc pracownika w tej kwestii, trzeba zaopatrzyć jego szuflady w długopisy różnych kolorów, cienkopisy, karteczki samoprzylepne (też w różnych kolorach), zakreślacze, ołówki, notatniki. W tym samym miejscu warto umieścić koperty i papier do drukarki – będą zawsze pod ręką. Takie materiały biurowe stanowią podstawę nawet w rozwijającym się świecie elektroniki.

Oprócz tego ważne jest, aby posegregować wszystkie dokumenty plączące się po biurku. Porządek to dobry pomysł na zdrowie. Tak, na zdrowie – w bałaganie nie można się odnaleźć i prowadzi on do frustracji. Mniej złości – więcej zdrowia. Trzeba myśleć przyszłościowo i praktycznie. Ładowi służą segregatory, koszulki, teczki, spinacze do papieru, klipsy, dziurkacze, zszywacze i markery do płyt, dzięki którym można uszeregować dokumenty zapisane elektronicznie. To wszystko stosunkowo małe akcesoria biurowe, ale ile dobrego mogą przynieść! Jeśli dodatkowo postawi się na to, aby biurko było pełne kolorów, to wspomoże się w ten sposób wyobraźnię ludzką, pobudzi ją do pracy i usprawni podejmowane działania.

materiały biurowe

Dostosowanie się do pracownika

Kupując do biura zestawy takich akcesoriów, jak te opisane powyżej, trzeba kierować się preferencjami swoich podwładnych. Ważne jest, aby dostosować się całościowo do ich potrzeb. Jeśli ktoś, powiedzmy, lubi pisać markerami lub długopisami z cienką końcówką, to grube końcówki będą mu utrudniały samo podejście do wykonywanego zajęcia. Z kolei jeśli ktoś nie lubi fosforyzujących kolorów, rażą go one i nie pozwalają skorzystać chociażby z samoprzylepnej karteczki, to lepiej go tym nie drażnić. Takie dostosowywanie akcesoriów do zatrudnionych, aby ułatwić im czynności, a nie utrudnić, wydaje się bardzo istotne. Ktoś, kto jest leworęczny, potrzebuje szybkoschnących pisaków, bo inaczej tusz będzie się rozmazywał i nici z jego długotrwałego wypisywania dokumentów. Najlepiej albo zapytać samych zainteresowanych i odpowiedzieć na ich oczekiwania, albo kupić wszystkiego po trochu, aby każdy mógł dobrać coś dla siebie. Są i tacy, którym nie przeszkadza żadna forma – z tymi będzie najłatwiej.

Praca w biurze jest specyficzna, dlatego konieczne jest takie jej zorganizowanie, aby przynosiło ono wymierne korzyści. Pracownik zaopatrzony we wszystkie potrzebne narzędzia będzie bardziej wydajny oraz będzie z chęcią powracał na swoje stanowisko pracy. Taka inwestycja to inwestycja na przyszłość, nawet jeśli wydaje się, że artykuły biurowe nie mają z tym tematem za wiele wspólnego.

Artykuł we współpracy z redakcją portalu wyposaż-biuro.pl

Biznes Sukces

Z nami osiągniesz sukces!

Zobacz również