Czym jest social media marketing?

Social media marketing to najróżniejsze strony www, aplikacje oraz technologie, dzięki którym możliwa jest interakcja pomiędzy wszystkimi użytkownikami tworzącymi wirtualna społeczność, jaką jest Internet. Interakcja ta jest możliwa dzięki kreowaniu informacji, dzieleniu i wymienianiu się nimi. Są one najczęściej dostępne w postaci tekstu, zdjęć, grafiki oraz filmów. 

Social media marketing, czyli marketing internetowy do budowania relacji z użytkownikami 

Social media marketing różni się od powszechnego marketingu internetowego tym, że jest on nakierowany na budowanie pozytywnych relacji z użytkownikami danego portalu. Nie jest więc to narzędzie sprzedaży, jak to się ma w przypadku marketingu internetowego. Istotny jest w social media typ treści, którą dana osoba ma do przekazania innym. Można więc podzielić social media na podstawowe kategorie typu mikroblogi, społeczności contentowe oraz serwisy społecznościowe. 

Social media marketing jest grupą działań marketingowych, których celem jest generowanie ruchu na danej stronie internetowej, do czego wykorzystuje się media społecznościowe. Najczęściej są to popularne serwisy typu Google+, Facebook, Twitter, YouTube czy też Snapchat. 

Tego rodzaju marketing w mediach społecznościowych jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy do tworzenia długofalowej strategii marketingowej, co umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Okazuje się, że odpowiednio przygotowany post na blogu jest w stanie wygenerować bardzo duży ruch, jeśli tylko osoby prowadzące profil wykażą zaangażowanie i wejdą w interakcje z użytkownikami danego portalu.

Biznes Sukces

Z nami osiągniesz sukces!

Zobacz również