Content marketing a budowanie wizerunku eksperta

Wizerunek marki ma duży wpływ na sprzedaż. Dzięki reklamie można zainteresować usługą albo produktem wiele osób. Czy się ostatecznie zdecydują na skorzystanie z oferty, to będzie zależeć nie tylko od jej atrakcyjności, ale też od tego, jak postrzegana jest marka. Musi być odbierana pozytywnie. Co do tego, jak konkretnie, to może zależeć od jej specyfiki, ale zawsze chodzi o to, by cieszyć się wizerunkiem eksperta. Budowanie wizerunku marki to branding. Pojęcie to określa także jej rozpowszechnianie. To ważne zagadnienia i marketing internetowy musi im sprostać, jeśli chce się mieć dobre wyniki ze sprzedaży.

Tworzenie w powszechnym odbiorze wizerunku swojego czy swojej firmy jako eksperta to ważny element budowania wizerunku. Klient musi czuć, że decydując się na coś, otrzymuje pierwszej jakości usługę. Chodzi o wrażenie kompetentności w tym, co jest w ofercie firmy. I tu właśnie pole do popisu ma content marketing, bo najprościej uzyskać taką pozycję dzięki pisaniu eksperckich artykułów. Ich jakość, stylistyka, zawartość merytoryczna, to wszystko musi być bez zarzutu. Musi świadczyć o tym, że osoba pisząca ten artykuł zna się doskonale na tym, czym się zajmuje, że jest liderem w branży. Doskonałej jakości teksty powinny znaleźć się na firmowej stronie internetowej. Jeśli jest na niej odnośnik do firmowego bloga, to i tam. Uzupełniająco można korzystać z infografik czy video. O wszystkim można pisać ciekawie. Jeśli się nie umie albo szkoda na to czasu, warto zaangażować osobę do pisania. Najlepiej taką, dla której zagadnienie content marketingu nie jest czymś obcym. Można zostawić tej osobie w tym zupełną swobodę, dając jedynie tematykę, albo dać wytyczne. Można także podać schemat, o czym pisać, jeśli ma się dokładną koncepcję na artykuł.

Budowanie wizerunku eksperta można połączyć ze zdobywaniem ruchu i linków na stronę, czyli też ze zwiększaniem świadomości marki. Ekspercie artykuły czy krótsze teksty ukazujące, że ma się sporą wiedzę można pisać i na inne strony. To mogą być zaprzyjaźnione blogi albo branżowe fora internetowe. Wiedza merytoryczna, zawarta w artykule, jeśli będzie podana w sposób przystępny, zachęci do odwiedzenia strony reprezentowanej przez taki tekst. Uczyni to jeszcze skuteczniej, jeśli temat zostanie ciekawie ujęty. W artykuł należy wpleść ważne frazy kluczowe, by mogli go przeczytać nie tylko użytkownicy bloga, forów, ale też można było trafić na niego z wyszukiwarki.

Artykuł przygotowany we współpracy z firmą Zmiana koloru auta - ArtGrafcars.pl

Biznes Sukces

Z nami osiągniesz sukces!

Zobacz również