- 5 września 2019
Opakowanie ma większy wpływ na decyzje zakupowe...
- 29 listopada 2018
Interaktywne tagi zamieniają wideo w...
- 30 października 2018
Media społecznościowe zmieniają branżę...
Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany jest inaczej nazywany marketingiem plotki, który zyskuje coraz więcej popularności. Jak wynika z samej nazwy, tego rodzaju marketing polega na szeptaniu konsumentowi o danej usłudze, marce, produkcie oraz jego zaletach. Celem tego typu działań jest naturalne i niewymuszone wywołanie dyskusji o danej firmie czy też marce. Jakie korzyści wynikają z marketingu szeptanego?
Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany stosuje się w celu wywołania spontanicznej i niezależnej rozmowy pomiędzy konsumentami, dzięki czemu można niepostrzeżenie puścić w obieg informacje o marce i jej produktach. Informacje te rozchodzą się naturalnie, więc potencjalni klienci nie czują nachalności ze strony producentów, ani też nakłaniania do zakupu danego produktu. Marketer jedynie pobudza do dyskusji, a reszta toczy się już sama.
Dzięki Internetowi można dotrzeć do znacznie większego grona odbiorców, a siła rekomendacji oraz dobrej opinii konsumenckich ma ogromne znaczenie. Według badań wybieramy to, co zostało już sprawdzone przez osoby z naszego bliższego otoczenia. Większość klientów kieruje się podczas zakupu danego produktu właśnie opiniami i rekomendacjami innych klientów. Nawet reklama nie ma takiej siły przebicia jak marketing szeptany.
Marketing szeptany jest świetnym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku firmy i daje możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, czyli do potencjalnych klientów. Wysoka wiarygodność to dzisiaj w marketingu podstawa, a marketing szeptany wymaga niewielkiego nakładu pracy, ponieważ dalsze działania prowadzone są głównie w oparciu o darmowe serwisy społecznościowe.
Marketing szeptany jest obecnie wykorzystywany do promowania niemal każdej usługi, produktu, a nawet wydarzeń. Jest to więc niezwykle skuteczna forma promocji oraz marketingu dla przedsiębiorstwa, w którą z całą pewnością warto zainwestować. Tak naprawdę to wystarczy zatrudnić kompetentny zespól składający się z kilku osób. Należy pamiętać, że działania marketingu szeptanego muszą być prowadzone w sposób etyczny, więc nie mogą wedrzeć się żadne nieprawdziwe informacje.

Z nami osiągniesz sukces!
Kategorie
Top 5

Top 3