Inbound marketing

Odpowiednia strategia marketingowa pozwala na pozyskanie klientów, którzy sami odpowiadają na przekaz reklamowy i decydują się korzystać z oferty nadawcy. Działania związane z tą metodą określa się jako inbound marketing, czyli marketing "przychodzący".

Rodzaje inbound marketingu

Istnieje wiele znanych metod realizowanych w ramach inbound marketingu. Szczególną popularnością cieszy się promowanie oferowanych treści w portalach społecznościowych, takich jak Twitter czy Facebook, pozwalające na zainteresowanie wielu potencjalnych klientów. Techniki inbound marketingu uwzględniają również prowadzenie bloga lub strony tematycznej, które poddane zostają odpowiedniej optymalizacji pod kątem działania wyszukiwarek internetowych. Popularyzacji oferty sprzyja także zadbanie o odpowiedni content marketing, w ramach którego rozpowszechniane są unikalne i wiarygodne treści, w jakiś sposób atrakcyjne dla potencjalnych konsumentów.

Jak działa inbound marketing?

Za przyzwoleniem odbiorcy odbywa się obustronny model komunikacji, oparty na wypracowanym przez lata statusie marki oraz długotrwałej relacji budującej podwaliny pod świadomość klienta. Ten z własnej woli wyraża zgodę np. na subskrypcję mailową, pozwalającą na szybszy i łatwiejszy dostęp do określonej oferty lub usługi, ponieważ jest nią faktycznie zainteresowany. Marketing ten opiera się długotrwałej, stopniowo poszerzanej relacji z klientem. Promowanie odpowiednio zoptymalizowanych, zawierających wartościowy content oraz skutecznie rozpowszechnionych treści daje wiele możliwości przyciągnięcia sprecyzowanego targetu. Określona grupa odbiorców jest głównym celem inbound marketingu, a im większa ich ilość, tym wyższa potencjalna sprzedaż.

Biznes Sukces

Z nami osiągniesz sukces!

Zobacz również