Jak promować niewielką firmę?

Rozpoczynanie działalności bez równoczesnych działań służących promocji jest błędem. Marketing jest niezbędny, by zdobyć klientów. W niedużych firmach czy przy jednoosobowej działalności działania na własną rękę są bardzo częste. Tym niemniej warto zainteresować się możliwością skorzystania z usług agencji marketingowej. Bo daje to więcej wolnego czasu na zadania właściwe dla prowadzonej działalności, czyli służące zarabianiu.

Samodzielne działania związane z promowaniem najlepiej rozpocząć od zainteresowania się Google AdWords, czyli płatną reklamą w najbardziej popularnej wyszukiwarce. Najpierw wybrać należy frazy, na które strona będzie się pojawiać. Z tą metodą uzyskuje się dobre efekty nawet przy skromnym budżecie na marketing w internecie. Co najważniejsze, strona w wyszukiwarce widoczna jest od razu, więc szybko ma się większą ilość klientów. Frazy można zmieniać, jeśli ich zastosowanie okaże się mniej opłacalne.

Wraz z rozpoczęciem takich działań można choćby w skromniejszym zakresie pokusić się o pozycjonowanie, by z czasem mieć ofertę swojej strony i w wynikach naturalnych. Nie można zapominać, że użytkownicy z wyszukiwarki muszą trafiać na profesjonalną, estetyczną stronę firmową. Dobrze, żeby zaprojektował i wykonał ją ktoś, kto posiada w tym doświadczenie i zna się na marketingu internetowym. Na niej powinny znaleźć się wartościowe teksty. To zawsze jest doceniane, więc będzie pozytywnie wpływać na wizerunek firmy. Ułatwi także uzyskiwanie dobrych rezultatów z działań z zakresu SEO. Swoją działalność warto zareklamować na forach z branży, w jakiej się działa. Często od razu zyskuje się klientów.

Wiele możliwości jest także z funkcjonowania w serwisach społecznościowych. Trzeba założyć tam profil firmowy. Później można dodawać różne informacje związane z działalnością czy jakieś ciekawostki. Buduje się w ten sposób społeczność wokół firmy. Korzyścią z tego jest zarówno zwiększanie świadomości marki, jak i zwiększenie sprzedaży. Nie zawsze widać to przełożenie na sprzedaż bezpośrednio, bo nie da się zmierzyć, ile osób dzięki temu, że co i rusz mają kontakt z jakąś ofertą, właśnie z niej skorzystało. Istnieje jednak taka zasada, że częsty kontakt to i chętniejsze korzystanie z usług czy robienie zakupów. Bardziej ufa się temu, co się zna. Jest to też efekt lojalności konsumenckiej. Dzięki prowadzeniu profilu w serwisach społecznościowych buduje się taką lojalność.

Artykuł przygotowany we współpracy z redakcją http://marketingtresci.pl/

Biznes Sukces

Z nami osiągniesz sukces!

Zobacz również