10 wskazówek, które pomogą Ci zarządzać czasem w pracy

Każdy dzień ma 24 godziny, a obowiązków przybywa. Nic dziwnego, że zarządzanie czasem i organizacja stają się coraz bardziej popularne ze względu na szybkie tempo życia. Jak skutecznie zarządzać swoim czasem w pracy? O tym będzie mowa za chwilę.

Wiele czynników rozpraszających uwagę może utrudniać utrzymanie koncentracji podczas pracy. Trudno jest skupić się na bieżących zadaniach, jeśli ciągle przerywają nam rozmowy telefoniczne, głośne rozmowy z zewnątrz lub ciągłe przeszkadzanie przez współpracowników. Ważne jest, aby pamiętać, że nie wszystkie czynniki można wyeliminować. Zamiast tego należy skupić się na tych, które można poprawić.

Unikaj marnowania czasu w pracy.

Przeglądanie Facebooka - Ta bezproduktywna czynność jest nie tylko destrukcyjna, ale również odciąga nas od obowiązków zawodowych.

Zbyt wiele przerw w pracy jest lepsze niż zbyt mało. Przerwy te powinny być wykorzystywane na odpoczynek. W pracy biurowej oznacza to wstanie od komputera, wyprostowanie się, przejście się po korytarzu, zjedzenie posiłku. Dobrym pomysłem jest wyjście na zewnątrz i zaczerpnięcie świeżego powietrza. To samo otoczenie i stanowisko nie zapewni potrzebnego odpoczynku. Przerwa powinna być jedna, ale porządna i intensywna.

Uprzątnij bałagan z biurka i komputera. Uporządkowane otoczenie ułatwi nam sprawniejsze wykonywanie obowiązków. O wiele łatwiej i szybciej zlokalizujemy potrzebne dokumenty w folderach na pulpicie, czy plikach na biurku.

Sprawdź również: W jaki sposób rozliczyć przychody z "innych źródeł"? - https://comarch-rozwiazania.pl/w-jaki-sposob-rozliczyc-przychody-z-innych-zrodel_ifrn.a

Oto 10 wskazówek, które pomogą Ci zarządzać swoim czasem w pracy.

Zasada 1: Wyznacz sobie cele, aby określić, na czym chcesz skupić swoją uwagę.

Zasada 2: Ogranicz czas na każde zadanie i rozłóż pracę na czynniki pierwsze.

Zasada 3: Sprecyzuj swoje cele.

Zasada 4: Ustal priorytety swoich działań. Nadawaj priorytety, nadawaj priorytety zadaniom. Jeśli nie czujesz presji czasu, ustalaj priorytety swoich zadań według ich poziomu trudności. Zacznij od najtrudniejszego, a skończ na najłatwiejszym. Jest to dobry pomysł, ponieważ będziesz bardziej wypoczęty na początku dnia niż na jego końcu.

Zasada 5: Nie pozwól, aby inne cele Cię rozpraszały - patrz na cel i nie dokładaj do niego kolejnych.

Zasada 6: Nie odkładaj niczego na później - na przykład, jeśli masz raport do oddania o 13:00, nie zwlekaj. Zamiast szukać innego zajęcia lub przerwy, po prostu zabierz się za zadanie. Nie zmieniaj kolejności zadań. Zacznij działać. Im szybciej zaczniesz, tym szybciej ją skończysz.

Zasada 7: Monitoruj efekty swojej pracy. Od czasu do czasu upewnij się, że Twój harmonogram pozwala na osiągnięcie celów w najbardziej efektywnym czasie. Być może w Twoim harmonogramie brakuje czegoś, co pomoże Ci efektywniej wykorzystać kolejne 8 godzin.

Zasada 8: Nie bądź ślepy na czynniki zewnętrzne. To, że kontrahent spóźnia się na umówione spotkanie lub firma raz na kilka miesięcy ma poważną awarię sieci komputerowej nie oznacza, że to koniec świata. Przyjmij z przymrużeniem oka okoliczności, na które nie masz wpływu. Wykonuj swoją pracę.

Zasada 9: Bądź dokładny - przeczytaj uważnie i wielokrotnie brief, upewnij się, że rozumiesz wymagania szefa, sprawdź treść maila lub ponownie przeczytaj raport przed jego wysłaniem. Na koniec popraw wszystkie literówki. Zmniejsza to prawdopodobieństwo wystąpienia błędów, a czasem nawet konieczność wykonania nowej czynności. Możemy zaoszczędzić nasz czas, będąc dokładnym i wkładając mniej wysiłku. Czas to pieniądz, jak wszyscy wiemy. Każdy z nas może sobie wyobrazić druzgocące konsekwencje literówki popełnionej przez grafika, która skutkuje stratami finansowymi i koniecznością ponownego wydrukowania kilku tysięcy firmowych plakatów. Takich sytuacji można łatwo uniknąć, zwracając uwagę na szczegóły.

Zasada 10: Wymagaj od siebie. Bez względu na to, jak zachowują się kontrahenci czy przełożeni, nie zwalnia Cię to z rzetelnego wykonywania swoich obowiązków. Nie zapominaj, aby w codziennej pracy wymagać od siebie tego, co najlepsze.

 

Biznes Sukces

Z nami osiągniesz sukces!

Zobacz również